regulamin sklepu internetowego

www.roslinnemedaliony.pl

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, w szczególności określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną, zasady dokonywania zakupów, warunki zawierania Umów Sprzedaży Produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
  2. Sklep Internetowy prowadzony jest przez Magdalenę Kania, prowadzącą działalność nierejestrowaną, zwana dalej Sprzedawcą lub Usługodawcą.

§ 2 DEFINICJE

Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy

Czas Realizacji Zamówienia – jest to okres, w którym Produkt zostanie skompletowany i przygotowany do wysyłki (nie obejmuje czasu dostawy przez przewoźnika).

Dostawa – to usługa transportowa, za pomocą której Produkt zostanie dostarczony. Klient otrzymuje informacje o Czasie realizacji zamówienia oraz kosztach wybranego sposobu dostawy w formularzu zamówienia.

Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia.

Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, dający możliwość utworzenia Konta.

Klient – Usługobiorca, który na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Kontoelement oprogramowania Sklepu, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.

Koszykfunkcjonalność Sklepu polegająca na wyświetleniu listy Produktów wybranych przez Klienta do zakupu z możliwością modyfikacji zawartości listy.

Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na wyrażeniu przez Usługobiorcę chęci otrzymywania na podany przez niego adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy.

Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.

Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.roslinnemedaliony.pl.

Sprzedawca, Usługodawca – właściciel Sklepu będący osobą fizyczną tj. Magdalena Kania świadcząca usługi sprzedaży na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie

Umowa sprzedażyumowa sprzedaży Produktów zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu poprzez Formularz zamówienia.

Usługobiorca – każda osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, uzyskująca dostęp do Sklepu internetowego i korzystająca z usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu przez Usługodawcę.

Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.

Zamówienie – składane za pomocą Formularza zamówienia oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio dozawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.

§ 3 KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:

  1. pod numerem telefonu 500 615 084 w dni robocze od godz. 10.00 do 17.00
  2. korzystając z adresu poczty elektronicznej: kontakt@roslinnemedaliony.pl
  3. lub pisemnie wysyłając korespondencje na adres: udostępniony na maila.

§ 4 WYMAGANIA TECHNICZNE

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do sieci Internet,
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. przeglądarka internetowa
  4. włączenie w przeglądarce internetowej obsługi języka JavaScript oraz plików cookie.

§ 5 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW

  1. Sklep prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet, wyłącznie na rzecz Konsumentów.
  2. Ceny Produktów w Sklepie podane są w polskich złotych (zł) i zawierają podatek VAT.
  3. Podane ceny nie obejmują kosztów dostawy.
  4. Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia.

§ 6 ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych: nazwa użytkownika oraz adresu email, na który zostanie wysłany odnośnik do ustawienia hasła.
  2. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
  3. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
  4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§ 7 SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  1. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać za pomocą Formularza Zamówień.
  2. Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni Formularz Zamówienia, poda dane kontaktowe w tym dokładny adres, na który Produkt ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail.
  3. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
  4. W celu złożenia Zamówienia należy:
    • wybrać Produkt lub produkty będące przedmiotem Zamówienia poprzez kliknięcie na przycisk „Dodaj do koszyka”;

    • zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;

    • jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych do faktury, adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać sposób dostarczenia Produktu (wysyłka na adres domowy lub do paczkomatu);

    • wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności,

    • kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”

    • opłacić zamówienie.

§ 8 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Po złożeniu Zamówienia w Sklepie Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail z wyszczególnieniem wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
  2. Umowa Sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą jest uznana za zawartą w momencie wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  3. Po otrzymaniu płatności Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
  4. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu jak również wysyłany do Klienta poprzez wiadomość e-mail.

§ 9 SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  2. W przypadku płatności przelewem, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 88 1240 3291 1111 0011 0157 3129 (Bank Pekao S.A.) W tytule przelewu należy wpisać numer swojego zamówienia.
  3. Zamówienie należy opłacić w terminie do 2 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia w Sklepie.
  4. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
  5. W przypadku braku wpłaty zamówienie zostanie anulowane.

§ 10 CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA, KOSZT I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Czas Realizacji Zamówienia w Sklepie wynosi 3 Dni roboczych (nie wliczając czasu doręczania przez przewoźnika) od momentu wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna.
  3. Informacje dotyczące kosztów i sposobów dostawy są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia oraz dostępne są w zakładce „Sposoby dostawy” w stopce strony internetowej Sklepu.
  4. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane pod adres wskazany w Formularzu Zamówienia.
  5. Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, za pośrednictwem wskazanej przez Klienta w Formularzu Zamówienia metody: dostawa do paczkomatu InPost lub pod wskazany adres domowy firmą kurierską InPost.

§ 11 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Klient, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych.
  2. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia, w którym Klient objął Produkt w posiadanie.
  3. Zwrotu Produktu można dokonać wysyłając zdjęcie nienaruszonego Produktu na adres kontakt@roslinnemedaliony.pl. W wiadomości zwrotnej e-mail Klient otrzyma adres, na który należy wysłać zwracany produkt dołączając oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
  4. Oświadczenie to powinno zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres do korespondencji, nr telefonu, numer zamówienia i nazwa produktu, data zakupu.
  5. Zwrot jest płatny w wysokości określonej przez wybranego przewoźnika. Opłatę za zwrot ponosi Konsument.
  6. Jeżeli Klient w trakcie składania zamówienia wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca pokrywa koszt dostawy Produktu do wysokości najtańszego.

§ 12 REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Reklamacja z tytułu rękojmi.

    • Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Produkt bez wad.

    • Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.).

    • W przypadku odnotowania wady Produktu należy na adres e-mail: kontakt@roslinnemedaliony.pl wysłać zdjęcie reklamowanego produktu.

    • W wiadomości zwrotnej Klient otrzyma adres, na który należy odesłać reklamowany Produkt wraz z przygotowanym pismem reklamacyjnym.

    • Dokument ten powinien zawierać następujące dane: imię i nazwisko, adres e-mail lub adres do korespondencji, nr telefonu, numer zamówienia i nazwa reklamowanego produktu, data zakupu, przyczyna reklamacji, żądanie klienta

    • W przypadku stwierdzenia wady Produktu Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany Produkt na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Produktu.

§ 13 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz wykorzystywaniem plików cookies opisane zostały na podstronie „Polityka prywatności” Sklepu.

§ 14 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:

    • możliwość rejestracji i założenia Konta Klienta,

    • możliwość składanie zamówień i zawierania Umów Sprzedaży Produktów,

    • otrzymywanie Newslettera – wiadomości e-mail związane z działalnością Sklepu m.in. pojawienia się nowych produktów w Sklepie.

  2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.

  3. Aby skorzystać z Newslettera należy w formularzu na stronie głównej Sklepu podać adres poczty elektronicznej, na który ma być przesyłany Newsletter, przeczytać i zaakceptować „Politykę prywatności cookies” i kliknąć przycisk „Zapisz się”. Następnie potwierdzić wpisany adres e-mail klikając na link w przesłanej od Sprzedawcy wiadomości e-mail.

§ 15 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 14 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

  2. Okres na jaki umowa zostaje zawarta:

    • Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

    • Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.

    • Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej Konto zawierana jest na czas nieoznaczony.

  3. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.

  4. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

  5. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, np. treści propagujące przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa Usługodawcy oraz osób trzecich.

§ 16 WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:

    • Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. korzystanie z Newslettera).

    • Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@roslinnemedaliony.pl.

    • Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w przypadku, gdy Usługobiorca narusza Regulamin, w szczególności, gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym po bezskutecznym wcześniejszym wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).

    • Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.

  2. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.

§ 17 TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz inne reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu (np. wszelkie zgłoszenia dotyczące problemów technicznych) Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@roslinnemedaliony.pl lub pisemnie na adres: udostępniony na maila.

  2. W powyższej wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.

  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.

  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 18 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.

  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tekst jedn.,Dz. U. z 2020 r., poz. 344, ze zm.),

    • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (tekst jedn., Dz. U. z 2020 r., poz. 287),

    • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,

    • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tekst jedn., Dz. U. z 2020 r., poz. 1740) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

  3. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.

  4. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.

  5. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

  6. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

  7. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.